GOOGLE'NİN RITZ CARLTON'DAKİ ETKİNLİĞİ VERİMLİYDİ
Dün yani 22 Ekim 2008 Çarşamba günü Google, İstanbul'daki Ritz Carlton Hotel'de "İnternet Reklamcılığı Etkinliği" adı altında bir toplantı yaptı. Toplantıya davet edildim ve 10.25 gibi katıldım. Toplantı genel olarak yararlı idi. Aşağıda toplantı ile ilgili aldığım notları sunuyorum :
*** Toplantıya 600-700 kadar kişi katıldı. Salon büyük olmasına rağmen tamamen dolmuştu. Google Şirketi bu etkinlik kapsamında güzel bir dosya hazırlamış. Bu dosya içindeki evraklarda Google ürünleri ile ilgili çok yararlı bilgiler vardı. Dosya 500 adet basılmış. Katılım ise 600-700 arasında olduğu için dosyadan alamayanlar oldu. Bunlar üzüldü. Bu tarz toplantılar bittikten sonra dağıtılan bu dosyaların bazıları sandalyelerde falan bırakılır. Toplantı bitiminde dikkat ettim. Hiç bu şekilde bırakılmış bir dosya yoktu. Olsaydı bir tane daha alıp, Google ürünleriyle ilgilenen bir arkadaşıma verecektim. Demek ki katılımcılar dağıtılan bu dosyayı çok beğendiler ve herkes bu nedenle evine götürdü.
*** Toplantıda verilen bilgilerden not aldığım kadarıyla insanların % 45'i internete içerik için giriyor. Haber okumak için girenlerin oranı% 34. Arama yapmak için girenlerin oranı ise % 5.
*** Google'ye fikir yollamak isteyenler için bir mail adresi verildi.
*** Türkiye'de Google'ye şu an için reklam veren onbin civarında firma yada kişi var. Tabi bu rakamların artacağı kesin. Bu onbin rakamı toplantıda "Türkiye'de Google'ye reklam veren onbinlerce kişi yada firma var" şeklinde telaffuz edilmiş de olabilir.
*** Soru sormak isteyen kişi sayısı bayağı fazla idi. Ama süre kısıtlı olduğundan çoğu sorusunu soramadı. Özel soru - cevap günleri yapılabilir.
*** Toplantı Adwors ağırlıklı idi. Ancak Google'nin diğer ürünleri de çok önemli ve ilgi çekiyor. Blogger, Google Gruplar, Adsense ile ilgili de toplantılar yapılmalı.
*** Google Türkiye Pazarlama Direktörü Mustafa İçil reklamverenlere bloglara çok önem vermelerini tavsiye etti. İçil "Bloglardaki bilgi e posta zincirleriyle anında binlerce kişiye yayılıyor. Bir blogdaki yazı megafon sesinin yayılması gibi birçok kişiye çok çabuk ulaşıyor" anlamında konuştu.
*** Program 09.00 da başlayıp 17.00 de bitiyordu. Hernekadar yemek arası ve iki kez de kahve arası verildi ise de bu tarz toplantıların daha kısa (part time) yapılması bence verimliliği daha da artırır. Çoğunluk 17.00'ye kadar kaldı ama 17.00'yi beklemeden gidenler de oldu. Uyuklayanlar da oldu. Tabi bunlar her toplantıda olur ama daha kısa olmasının faydası da yadsınamaz.
*** Google'nin Dünya'nın hemen hemen bütün ülkelerinde ofisleri var. O ofislerde çalışanlar var. Toplantıya İrlanda'dan konuşmacılar gelmişti. Tabi bu konuşmacılarda Türkiye vatandaşı idiler. Haritaya baktım İrlanda İngiltere'nin batısında bir ada. Bizimkiler hep burada mı çalışıyorlar ki sadece İrlanda'dan konuşmacılar vardı? Bu arada yine İrlanda'dan gelen Ömer Keser son konuşmayı yaptı. Konulara çok hakim ve ilgiyi canlı tutmayı çok iyi beceriyor. Gerçi tüm konuşmacılar konuya hakim kimselerdi ve hepside konuları çok güzel anlattılar ama en iyiler olarak ben Ömer Keser'i ve Google Türkiye Pazarlama Direktörü Mustafa İçil'i seçtim.
*** Tüm konuşanların ismini yazamadım ama aldığım notlardaki isimleri yazayım. Çiğdem hanım, Eren Kantarlı (Google Türkiye Ürün Pazarlama Müdürü), Musta İçil (Google Türkiye Pazarlama Direktörü ), Ömer Keser (Google İrlanda Ofisinde çalışıyor), Hatice Ugurel (Google İrlanda Ofisinde çalışıyor). Bunlara ve isimlerini yazamadığım diğer konuşmacılara verdikleri yararlı bilgiler için teşekkür ediyorum.
*** Konuşmalarda İP Tv'den bahsedildi. Ben bu kavramı ilk kez duydum. Araştıracağım.
*** Toplantının programı 09.00-09.30 KAYIT , 09.30-10.10 Google Dünyası ve Yeni Pazarlama Trendleri, 10.10.-10.40 Google Internet Reklamcılığı Programı, 10.40-11.00 KAHVE ARASI, 11.00-11.30 Google AdWords ile Maksimum Etki, 11.30-12.00 Etkin Pazarlama için Alternatif Google Çözümleri, 12.00-12.30 Google AdSense ile Gelir Yaratmak, 12.30-13.30 ÖĞLE YEMEĞİ, 13.30-14.10 Web Tasarımcısının El Kitabı, 14.10-14.40 Google Analytics ile Ölçümleme, 14.40-15.00 KAHVE ARASI, 15.00-17.00 Derinlemesine AdWords ve Optimizasyon Araçları şeklinde idi. Ve programa sadık kalındı.
*** Toplantıya Google İrlanda Ofisinden katılan Hatice Ugurel Gogle Reklamlarda en verimi sonuçların sağ sütün ve sitenin en başında orta kısım olduğunu söyledi. Hatice Ugurel Hanım'a konuşmasını bitirdikten sonra çıkışta denk geldim ve Google Adsense Kullanıcılarının istemedikleri reklamları filtrelerken, onlara Google tarafından "en fazla 200 site engelleyebilirsiniz." şeklinde bir sınır konmuş olduğunu duyduğumu, bunun doğru olup olmadığını sordum. Bana "O konuda şikayetler vardı, sanırım o sayı biraz daha yükseldi" şeklinde cevap verdi. Bende "Rekabetçi Reklam Filtresi" adı verilen bu filtrenin Webmaster'lar tarafından sadece rekabet eden siteleri engelleme amacıyla kullanılmadığını, kişilerin websitelerine gerek içerik gerekse görsel olarak yakışmadıklarını düşündükleri reklamları filtrelediklerini, bunu yapmaya hakları olduğunu, bunları filtrelemezlerse o sitenin ziyaretçisinin de buna tepki gösterdiğini, bu nedenle filtre uygulanacak site sayısında bir sınırlama olmaması gerektiğini söyledim. Hatice Hanım bu konuyla direk olarak kendisinin ilgilenmediğini söyledi ve bana bu konuyu adsense-tr@google.com adresine iletmemi söyledi.
*** Programın bitiminde, etkinlikle ilgili katılımcıların görüşlerini öğrenmeyi amaçlayan bir anketi cevaplayan herkese 100'er YTL'lik iki adet Google Adwors kuponu verildi. Gerek etkinlikle ilgili ziyaretçinin görüşlerinin alınması, gerekse ankete katılanlara Adwors kuponlarının verilmesi çok yerinde idi bence. Çünkü hem etkinlikle ilgili anketlerden çıkan sonuca göre daha verimli toplantılar yapmak mümkün. Hem de sonuçta Adwors para ödenecek bir sistem olduğundan ve bu da insanları Adwors'a karşı mesafeli tuttuğundan, ücretsiz 200 YTL'lik deneme kuponu katılımcıların Adworsu daha iyi anlamaları için güzel bir fikir.
*** Etkinlikte konuşmalar slayt gösterisi eşliğinde yapıldı. Bu slayt gösterindeki bir söze konuşmacı da vurgu yaptı. Söz aynen şöyle idi "Hiçbir müşteri ne istediğini tam olarak bilmez, ama ne istemediğini tam olarak bilir." Bu söz benim de kafama mermere yazılan yazı gibi yazıldı. Bu sözü söyleyen kimsenin ismini not edemedim. Ama söz önemli bir söz bence.
Google'nin Ritz Carlton Hotel'de düzenlediği "İnternet Reklamcılığı Etkinliği" nden anlatacaklarım şimdilik bu kadar. Sizlerde aşağıya yorumlarınızı yazabilirsiniz. (23 Ekim 2008)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
arkdaşım verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim. aslında bende katılmayı düşünüyorumda bu toplantıya ama kısmet olmadı. tekaradan teşekkürler
YanıtlaSiltesekkurler.. dostum bende ordaydım.. Ayrıntılar harika olmuş...
YanıtlaSilBirde benim gözümden kaçmayan bir olay..
Bir çok kişi adsense kuponu alma sevdasına oradaydı...
Buda üzücü olan taraf...
Bence hakısızlık etmeyelim etkinliğe katılanlara. Sadece kupon için orada olsalar mesela Google ürünleri ile ilgili broşürlerin olduğu dosyaları oralara bırakırlardı. Halbuki o dosyaları herkes evine götürdü. Toplantının sonunda bir tane dosya bile yoktu sandalyelerde yada müsait başka yerlerde, yazımda da belirttim. Halbuki bu tarz toplantılarda dağıtılan dosyalardan muhakkak birkaç tanesi sandalyenin üstüne yada biryerlere bırakılır. Herkes bunları götürdüğüne göre etkinlikle ve Google'nin faliyetleri ile katılımcılar ciddi olarak ilgileniyorlar. Kupon için orada olduklarını farzetsek bile bu toplantının amacına ulaşmış olduğunu gösterir. Çünkü o kuponla ilgileniyorsa Adwors'la da ilgileniyor demektir. İhtiyaç duyduklarında Adwors'u kullanmaları için o kuponlar mutlaka pozitif katkı yapar.
YanıtlaSilben ve iki arkadaşım da katılmayı çok istiyorduk ancak olmadı maalesef...
YanıtlaSilAdmin e teşekkürler tuttuğu notlar ve yaptığı yorumlar ve paylaşımdan ötürü...
bu konuda http://daron.yondem.com/tr/PermaLink.aspx?guid=15ed20ce-9fee-4f81-b58f-062dda2e00aa adresinde de bilgi var.
YanıtlaSilbu tarz toplantılar neden sürekli istanbulda oluyor?Ankarada oturan bir webmaster olarak , anca böyle bloglardan yada yazmaktan kaçınmayan bir kaç arkadaşın websitesinden okuyabiliyoruz? Varmı böyle bir çalışma?
YanıtlaSilToplantıya İstanbul dışındaki illerden katılanlar vardı. İstanbul dışında buna benzer toplantıların yapılıp yapılmayacağını ben bilemem, Google Ekibi bilir.
YanıtlaSil