Facebook'ta Muhammed Bozdağ kısa bir not yazmış. Dikkatimi çekti. Bu kısa notun da 74 yorumu var. Not 14 Şubat 2012 tarihinde eklenmiş. Notu ve yorumları buraya aynen alıyorum. İlerde okumak ve daha iyi düşünmek için.
MUHAMMED BOZDAĞIN NOTU ŞÖYLE :
"Bir hanım şöyle dedi: “Eşimin benden memnun olması için fedakârca çalıştım. Bildiğim her iyiliği, her hizmeti yaptığım hâlde benden uzaklaştı, beni terk etti. Bana böyle bir karşılık veren, nankör değil midir?” Eşine yaptığı iyiliklerin arkasında gizlenen niyetini sordum: “Bana bağlı olmasını istedim.” dedi.
Niyet yanlıştı. İçinde “bencillik” gizleyen iyiliğin karşılığı, terk edilmektir. Kendisine bağlama niyeti yıllar içerisinde kendisini geliştirme çabasını ve içtenliğini çökertti. Tavırları eşine baskıya, rahatsız edici bir güvensizliğe dönüştü. Kimileri bozuk niyetlerle falcının kapısına gider ve karşılığında kaderden gelen bir tokatla mevcut huzurunu da kaybeder."
Bu nota yazılan yorumlar ise şöyle :
Mükremin Kala harika bir resim
14 Şubat, 18:50 · Beğen · 1
Başak Aykan eğer karsılıklı birbirimizi memnun edip birbirimize bağlılığımmız artmıyorsa evlilikte mutluluk nasıl sürer tabiyki eşinin mennun olucağı yada mutlu olucağı şeyleri bilir ona göre davranırsın buda aradaki bağlılığı arttırır her kez yanındaki sevdiğini memnun edip onu kaybetmemek ister sonucunda erkek gidersede o da onun bileceği vefasızlığıdır....
14 Şubat, 18:50 · Beğen · 6
Sümeyra Gülenç Her zaman dedim yine diyorum NIYET bir cok seyin ustunde geliyo...zira hayati olumlu olumsuz belirliyende budur
14 Şubat, 18:50 · Beğen · 5
Zekiye Ordulu eşinin rızası olmadan hiçbir şey yapamaz bir kadın acak ondan izinsiz annesine gidebilir.allahüteala bunuemretmiştir.
14 Şubat, 18:52 · Beğen · 3
Sümeyra Ilhan Karışık ve derin bir konu. Kadın, erkek. Iki taraf ta birbirini anlasa yada çabalasa mesele kalmaz.
14 Şubat, 18:54 · Beğen · 4
Muhammed Bozdağ Allah kullarının birbirine saygılı ve vefalı davranmasını emreder. İlahi açıdan eşler birbirlerini Yaradandan emanet aldılar. Birbirlerine karşı sorumluluklarını yapmaları, iffetlerini ve ailelerini korumaları ve iyiliktedayanışmaları Allahın emridir ve rızasının gereğidir. İnsan eşine karşı davranışlarında eşini kendine bağlamak, gözüne girmek gibi niyetlerle hareket ederse Allah o kimseyi eşinin benciliğine terk eder. İnsan ise çok nankördür ve fırsatını eline geçirince çıkarıcı için ezer geçer. Oysa Allahın rizasını amaçlayan kimse hem insanın sevgisini ve saygısını kazanacak şekilde davranmakta ve hem de Allah tarafından korunmaktadır. Böyle bir kadının veya erkeğin ihanete uğramasına Allah ya izin vermez veya izin vermişse o hainin burnunu yerlerde süründürür ve ona hayatı cehennem eder. Ruhsal Zeka'dan yukarıdaki alıntıyla anlatmak istediğimiz incelik budur.
14 Şubat, 18:56 · Beğen · 30
Reyhan Ceylan allah erkeklere eşlerinin hakını soracak erkeklerin bide bu yönden hesap vereceklr allah içimizdeki bencilligi öldürür inşllah.. http://www.facebook.com/pages/G%C3%9CL-Kokusu/288792784518645
14 Şubat, 18:58 · Beğen · 2
Betul Agbas Bende baglansin istedim bunun arkasinda on bes sene lik yorgun ve yanliz yasntima ortak bulmak vardi. Ve esim ihanet etti duzelecegine inandim yine terketti. Tek sebebi baskalarinin doldurusuna gelip gazla herseyi yapabilmesi.. ben onu kotu aliskanliklarindan kurtarip bir cocuk vermeyi hayal ederken o batakligina batti. Bu kesinlikle bencil ve yikici adimlarin sonucu asil bencillik o este. Kapiyi kapatip cekip gidene kadar cok yontem var..
14 Şubat, 19:00 · Beğen · 4
Hilal Halekova taşakurlar
14 Şubat, 19:03 · Beğen
Ogün Yakartas nankörlüğün erkeksi kadınsı bir hareket olmadığını düşünüyorum . insan oğlunu ayrıd etmek çok zor ani den sevdim evlenelim yaa olmadı boşanalım öncelikle rabbim herkese huyu gönlü güzel eş ve arkadaş nasip etsin ard niyet fitne den korusun inşallah .
14 Şubat, 19:05 · Beğen · 3
Yeliz Türk Hadi gülümse can!
Dünyaya açılan minicik bu çift pencereye
Hüzün hiçbir zaman yakışmadı
Bir asık suratla bak aynaya ve insanlara
Birde gülümseme ile
Nasıl bakmışsan sana da öyle yansıyor değil mi?
Hadi gülümse
Hiç kullanılmamış gülümsemelerin var
Hangi güne saklıyorsun can
Hayatın uzatması yok ki
Diğer tarafa da götüremeyeceğine göre
Ömür bitmeden
Onları Sadaka niyetiyle dağıt
Ve şunu unutma ki
Biten zaman değil biten sensin can
Ey can! Sen benim,
Hayatın tomurcuk çayı kokan bölümlerinde
Keyif sürdüğümü mü düşünüyorsun?
Şiirlerime baksana
Ekşimsisi bir tat hissetmiyor musun?
Ve sen can, İnsanların
Sağanak sağanak aşk yaşadığını mı düşünüyorsun?
Caddelerde sahiden güldüğünü mü zannediyorsun?
Keşke yüreklerini bir görebilseydin
Zaman zaman yalancıktanda olsa sen de gülümse
Ne faydası var deme
Ya karşındakinin buna ihtiyacı varsa
Zaten zararı da yok
Arada bir bunu bende yapıyorum
14 Şubat, 19:07 · Beğen · 7
Diba Emel Hak yolu kalple başlar. Kalp, karar merkezidir. Kalbin kesin kararına niyet denir. Niyet işin evvelidir. Niyet, amelden hayırlıdır. Niyet, samimiyettir. Samimiyet, bütün hayırların anahtarıdır. Yüce Allah her işimizde kalbe ve kalpteki niyete bakar. Niyeti güzel olan güzel sonuç alır; kötü olan, yolda kalır. Fahr-i Kâinat Efendimiz (s.a.v), bu konuda şöyle buyurmuştur.
"Hiç şüphesiz ameller ancak niyetlere göre değerlendirilir ve karşılık bulur.
14 Şubat, 19:10 · Beğen · 6
Rabos Aydin aslinda herkes bu kadin gibi bana baglansin diye dusunmuyor ama ayriliklar cok yasaniyor
14 Şubat, 19:12 · Beğen · 1
Faika Küçükk İyilik yapılırken karşılık beklemeden ve ALLAH rızası için yapılmalı.Bu dünyayı düşünerek degil ahiretimizi düşünerek yapılmalı
14 Şubat, 19:14 · Beğen · 2
Sude Sazlı süper bi dağ ben ok sewdim
14 Şubat, 19:16 · Beğen · 2
Selma Delibaş Çavuş ben bu kitabınızı aldım henüz okumak nasip olmadı inşallah en kısa zamanda başlıycam
14 Şubat, 19:16 · Beğen · 1
Yeliz Türk bence evlilik demek sevgi saygı sevgi sadakat hepsindende önemlisi güven iki kişi arasında o ne yaparsa yapsın bende hayatımı yaşarım olursa o ilişki zaten başında bitmiş demektir bence erkek olsun kadın olsun evlendikten sonra diyerlerinin cenaze namazını kılacak bide hiç kimseye deyerinden fazla deyer vermeyecen ya onu kaybedersin yada kendini mahvedersin
14 Şubat, 19:17 · Beğen · 9
Yıldız Yalçın Her kadın ailesine bağlıdır,bu hizmetin karşılığı sadece ALLAH katındadır
14 Şubat, 19:21 · Beğen · 2
Necla Yildirim eşler aldatılmaktan hoşlanmaz kadın yadaerkek aunı şekildedir aldatılmak yada paylaşmak istemez bende kocamın başka kadına gitmesini istemem bencilliksebu bende bencilim boşadıktan sonra gidebilir başkasına ancak
14 Şubat, 19:26 · Beğen · 4
Ayşegül İnce Çalışkan ilk önce karşılıklı bencillik ortadan kalkmalı ,RABBİM iki kişiyi birbirine yaşam içinde emanet kılmış.bundan ötesi varmı,
14 Şubat, 19:27 · Beğen · 3
Serpil Ibik katılmıyorum bunun adı nankörlük
14 Şubat, 19:36 · Beğen · 2
Selda Sever hocamın sözlerine aynen katılıyorum etme bulma dünyası kişi ne yaparsa iyi veya kötü sadece kndine yapar ve kndini alçaltmış olur bnce
14 Şubat, 19:37 · Beğen · 2
Süleyman Polat Buna bağlamak değil esir almak denir
14 Şubat, 19:50 · Beğen · 1
Yeliz Türk Hayırlı Eş Allah'ın Kuluna Özel Bir İkramıdır
Hayırsız Eş ise Dünyanın En Ağır İmtihanıdır
14 Şubat, 19:51 · Beğen · 9
Ramazan Tokmak hocam yine her zamanki gibi super bilgiler veriyorsunuz
14 Şubat, 19:57 · Beğen · 1
Turay Hasköy Ne imtihanmış be.
14 Şubat, 19:57 · Beğen · 1
Selda Sever hani hayırlı eş nerdeki kim kaybetmişte biz bulalım canım
14 Şubat, 19:58 · Beğen · 2
Hüseyin Baysal amin inşallah hayırlı olur her iki tarafda inşallah amin
14 Şubat, 19:59 · Beğen · 1
Tomris Emral Muhammed bey örnek verdlğlniz hanımefendl bence kendince haklı bir niyetle hareket etmiş.Evlilik birlikteliği içerisinde eşinin memnuniyetini ve dolayısyla kendi memnuniyetini gözetmiş. Bencillik bunun neresinde? Belki de Yüce Allah o hanımefendiye kendisin;i hayırsız ve nankör olan evli olduğu adama bu denli adamaması için ve kendi değerinin farkına varıp hayatının çok daha iyi bir hale gelmesi için yardım etmekte. Doğruyu elbette ALLAH bilir.
14 Şubat, 20:08 · Beğen · 6
M Akif Ako Once bir insalnlar evlenirken niyerimiz ne olmali acaba???? takva mi ,zengin mi,yakisiklimi, hangisi??? Malesef anadoluda halen takva uzerine degilde menfat icin yapilan bir suru evlilik var
14 Şubat, 20:16 · Beğen · 2
Fatoş Erol çok doğru...
14 Şubat, 20:17 · Beğen · 1
Çiçek Aygül Evlilik islam üzere olmalı Allah Rızasını gözeterek yapılan evlilikler islami yaşaşanan evlilikler olur böyle bir evlilik sarsılır mı sendeler mi Peygamber efendimiz buyurmuş ki evlilik islamın yarısıdır, bir birlerine sevgi ile bakan karı kocanın geçmiş günahları af olunur ama kimler için gerçek mümin karı kocalar için...
14 Şubat, 21:39 · Beğen · 3
Nursel Varlı bir damla sevgi saygi ama cok simartilan cahil ....... vs napmaliki bu insana ALLAHAyakin benden uzak bu adam adam midir
14 Şubat, 22:19 · Beğen · 1
Meral Doğan Muhammed hocam neden hep kadınları hatalı görüyorsunuz. Bir kadın kocasının kendine bağlı, kendisini seven bir eş istiyor ve bu doğrultuda çaba sarfediyorsa çok haklı dır. Biz kadınlar aslında eşinden çok şey beklemeyiz. Eşlerin birbirine bağlı olması hoş bir durumdur. Iki tarafında asıl istediği budur bence. Sevgi. Sevmeyen insan baglanamaz. Bence yazınızdaki kadının eşi zaten sevmemiş ve sevgiyi haketmemiş. Allah her yuvaya sevgi ve yaşama sevinci bahşetsin inşallah.
14 Şubat, 23:38 · Beğen · 7
Bayan Inna kadın içten içe eşini çok sevdiği için onu memnun etmek adına bu kadar fedakarlık yapmış kadın sonuçta yuvasında mutlu olmak adına yapmış nerede bu yalnışlık adam layık değildi demekki bazen insanlara gereinden faala değer verilmesi o kişinin kaybetmesine neden olabiliyor vicdanen rahatsa bu adam kadını kaybetti gitmekle
15 Şubat, 00:33 · Beğen · 3
Bayan Inna tomris hanım yorumuda olabilir Allah kadını kurtarmıştır belki ...kimbilir.......
15 Şubat, 00:39 · Beğen · 2
Dündar Mehmet Ali bayan ınna hocamızın bu yazdığı ruhsal zeka adlı kitabında geçiyor konunun başlığı ise neden niyet gücü burda anlatılan kadın bunu saf duygularla yapmaması işi tamamiyle cıkarcılıkla yapması sırf kocası ona alakadar olması için ama yani kadının niyeti saf değil cıkarcılık var kocasını seven insan kesinlikle cıkaruğruna bir sey yapmaz ve ALLAH rızasını gözeterek yapar burda saflık ve yüce yaradanın rızası yok sadece kadın sırf gönlünü tatmin edip kocam bana daha iyi davransın diye yapılmış hareketler saflık yok menfaat var.......
15 Şubat, 00:40 · Beğen
Bayan Inna evli sonuçta kocasını gerçekten çok sevmiş ve kocasının başka kişilerde başkalarıyla muhatap olmaması amacıyla yapmışta olabilir tabi ...yok öyle değilse niyet kötüyse bilemem bilmem muhammed hocaya saygısızlık amacıyla yazmadım ama yanılmış olabilir de
15 Şubat, 00:59 · Beğen · 1
Dündar Mehmet Ali kocasını seven bana bağlı olsun diye ilgi alakadar göstermez sevgi sevdiği için yapar düşünmez....
15 Şubat, 01:05 · Beğen · 2
Hacer Börekçigil ALLAH HRKESE HAYRLSNI NASİP ETSN
15 Şubat, 02:01 · Beğen · 1
Şükran Karataş Karaman demekki eşinin zaaflarını biliyormuş ki kadın kocasını elde tutmak için onun önemsediklerini yapmış ama ne çare ki adam yine gitmiş belliki hanımı onu çok seviyordu herşey önlemleri alsada insan olacağına varıyor bazen çalışmalar bazen netice vermiyor vardır bir sebebi nuzulü imtihan dünyası....
15 Şubat, 08:13 · Beğen · 1
Pelin Yavuzoglu Her yazdıgınızı ve kitaplarınızı takip ederim. ilk kez bu yazılana katılmıyorum. Sevgi de emek de karşılıklıdır. Yok bencillikmiş yok içtenlikmiş. Emek verdiginde hakettigi değeri bulamıyorsa insan evet nankörlüktür bu yapılan. Eşlerinize iyi davranın diye özellikle erkekler öğütlenmiştir Peygamberimiz(s.a.v) tarafından. Zerre kadar iyilik diye tartıp Rabbim bile ayırt etmezken, bu durumda bile kadının suçlanmasından dolayı çok rahatsız oldum.
15 Şubat, 08:36 · Beğen · 2
Zeynep Aydoğan tamamen katılıyorum,her insanın içinde ki bencillik yoğun.evlilik davranış alış verişi değildir bana göre,senin için şunu yaptım sende istediğimi yap mmeselesi yoktur,kişi istediklerini alırken dünyanın merkezinde olduğunu düşünür ve karşı ruh a baskıda bulunmaya başlar sonunda da kendi ruhunda tedavi edilemeyen yaralar açarki bu kendine olan güvenini dahi sonlandırır,melankoliden önce ruhsal depresyonlar kaçınılmaz.Eşime sordum istersem başörtümü açabilirmiyim diye,hayır vermem çünkü benim değil ALLAH,ın emridir bu ve örtülü kadın benim ve tüm insanlar tarafından saygı ile karşılanır.Ben seni kendi adıma ALLAH tan fazla sevemem,sen ikinci sevgisin,bende seni ALLAH tan daha fazla sevemem bende ikinciyim ,bu hayatta senin huzurun dan ben sorumluyum,benimkinden sen,ben seni sadece bu hayat için değil iki cihan için sevdim,dilerim ebedi hayattada RABBİM beni sensiz bırakmaz,sen bana bu dünyanın en güzel armağanısın,ebediyettede sen ol istiyorum ,oldu.saygı ve sevgi dolu bir ömür dilerim,cümlemiz adına efendim.HAK evlerinizi nurlandırsın.
15 Şubat, 09:40 · Beğen · 1
Sevgı Sırın benim görüşüm budur kısacası.sen şöyle, böyle, olsaydın bu sonuca varmazdık bitmezdi ilişkimiz.Yada sıkıyorsun boguyorsun üstüme düşme deyip yine. seni suçlu imiş gibi görür giderler neden.yaniSEVEN İNSAN HERZAMAN KAYBEDER.seven insan bir nevi sevgisinin kölesidir .ve giden insan da kölelik arayışı içinde gider.bu böyledir.insan hem kıral hemde köle olmak ister.
15 Şubat, 10:36 · Beğen · 1
Hulusi Soydal saygı değer hocam bu başlık altında
bir dileğimi paylaşayım yaptığımız bir çok işte ARGE denilen sistemi kullanıyoruz
her nedense evliliklerde bu işi biraz ihmal edip kaderciliğe bağlıyoruz
ARGEDEN MURAT MATEMAĞİN X KONTROLU VAR PAZARLERIMIZIN ZABITASI POLİSİ VAR
yani önceden denetlediğimiz çok işimiz var nedense evlilik için yok diyecek kadar az araştırmalar BİR DE yüzeysel
ŞİMDİ DİLEĞİM EVLİLİK ÖNCESİ OKULLAR AÇILMALI DERİM
fakat okulun çalışma öğretim sistemi üzerinde su i istismale uğrayabilecek noktalar
belirlenip öğretmenlerin İnsiyatifi değil tez yapmış psikoloklar dan başlayıp
öğrencinin yalnız kot numarası ile test edilebilir hale getirip birileri evlenmeden önce
öfkelimi şeker hastasımı
ruhen istekleri dindarmı demokrat mı
zeka seviyesi yaşamdan beklentileri
daha çoğaltılabilir
yoksa toplulukların oluşumu iyice bozulmadan çaresi aranmalı
dün evlendim yarın boşanacağım
Yada evlilik neymiş sözleri dolaşıyor ortalarda
okuyup gereğini yapacağınıza inanmak isterim zira sizin
iyi niyetli bir hoca olduğunuza inanıyor güveniyorum
saygılarılmla Hulusi soydal
15 Şubat, 12:11 · Beğen
Ufuk Demir Ağzına sağlık hocam çok güzel özetliyorsun
15 Şubat, 14:46 · Beğen · 1
Hayrettin Karagöz herkesin niyetine göre versin allah ve allah yolundan ayirmasin
15 Şubat, 22:04 · Beğen · 1
Guven Furkan Mahmut Müslüman olduktan sonra Müslümanları daha yakından tanıyınca hayal kırıklığına uğradınız mı? Sorusuna Müslüman olan Elisa'nın cevabı?..... Evet İnsanların namaz kılmadıkları, örtünmedikleri, yalan konuştukları ve sözlerinde durmadıkları halde Müslüman olduklarını söylemeleri beni çok şaşırtıyor. İslam ülkelerinden gelip Avrupa'ya yerleşen Müslümanlar, batılılarla bir arada yaşayabilmek için İslam'ın bir çok emrini yerine getirmiyor ve İSLAM'DAN UTANIYORMUŞ GİBİ DAVRANIYORLAR..
16 Şubat, 17:03 · Beğen · 1
*****
Evet konu bu ve yazılan yorumlar böyle. Unutmayayım diye konuyu siteme aldım. Birara tüm notları okuyup kendi görüşümü de ekleyeceğim. Bu arada Muhammed Bozdağ hoca bu notu ile beraber notun altına güzel bir dağ fotoğrafı koymuş. Bazı yorumlar bu fotoğrafla alakalı. (23 Şubat 2012)
GÜNCELLEME :
23 Şubat 2012 tarihinde kendi görüşümü de ekleyeceğimi yazmışım. Ancak sonra yorum yazmayı unutmuşum. Şu an 05 Mayıs 2015 eski yazılarıma bakarken dikkatimi çekti bu yazı. Sayın Muhammed Bozdağ'a yapılan şikayet şu şekilde idi :
"Bir hanım şöyle dedi: “Eşimin benden memnun olması için fedakârca çalıştım. Bildiğim her iyiliği, her hizmeti yaptığım hâlde benden uzaklaştı, beni terk etti. Bana böyle bir karşılık veren, nankör değil midir?” Eşine yaptığı iyiliklerin arkasında gizlenen niyetini sordum: “Bana bağlı olmasını istedim.” dedi.
Öncelikle şikayet cümlesinden anlıyorum ki eşin yaptığı tüm iyilikler ve güzellikler eşi eve bağlama amaçlı. Eş de bunu hissediyor ve bu his hanım eşe karşı olumsuz duygulara dönüşüyor. Muhammed Bozdağ'ın "Niyet yanlıştı. İçinde “bencillik” gizleyen iyiliğin karşılığı, terk edilmektir. Kendisine bağlama niyeti yıllar içerisinde kendisini geliştirme çabasını ve içtenliğini çökertti. Tavırları eşine baskıya, rahatsız edici bir güvensizliğe dönüştü. " tespiti doğru. Ancak hanımı bencillikle suçlaması bence yanlış. Yorumlarda da bencillik suçlamasına karşı güzel cevaplar var. "Almadan vermek Allah'a mahsustur." diye bir sözümüz de var. Yani evlilikte ne olursa olsun hiç karşılık alamasa bile bir tarafın her türlü güzel şeyi yapmasını beklemek doğru değil. Bencil "Yalnız kendini düşünen, kendi çıkarlarını herkesinkinden üstün tutan," demek. Bencil kelimesinin eşanlamlı diğer kelimeleri hodbin, hodkâm, egoist şeklinde. Olaydaki bayanın davranışlarını bencillikle suçlamak yanlış. Ama bu davranışlar eşine karşı baskı şeklinde tezahür etmiş yada eşi böyle algılamış olabilir.
İkinci bir şey. Zorla kimse tutulmaz. Kadın cinsel anlamda da eşini memnun etse bile eşi nankörlük yapsa ve gözü dışarda ise "şunu yaptım bunu yaptım" diye sızlanma yerine yasal haklarını kullanarak eşinden ayrılmalı. Talih onu nankör birine düşürmüş. Erkeklerin kendini mutlu eden eşine vefasızlık etmezler. Ama onun kısmetine vefasızlık düşmüş. Kader deyip bitirmek ve zaten kısa olan hayat yolculuğuna fazla üzülmeden devam etmek gerekiyor.
Yorum Gönder
Bu sitede yayınlanan yazılarda anlamadığınız bir durum varsa ve bunu aşağıda yorum kısmında belirtirseniz, site admini bu konudaki yorumlarınızın altına cevap yorumu yazacaktır. Yorum yazmak için sağdaki çubukta bulunan formu da kullanabilirsiniz.